Dag 2, Dinsdag 27 juni

28 juni 2023 - Luik, België

Bij Schippersdock in Wessem om 09.00 uur de boot uit het water laten takelen om een poepie nieuwe rioolslang te kunnen aanbrengen. Dat lukte gelukkig. De oude zat bomvol 'steen' wat zich door de jaren heen had afgezet.
De tank is nog 1/4 vol. Nog even 310 liter erbij zodat we Luxemburg halen.
Om 11.45 varen we de sluis van Maasbracht ik. Na de sluizen van Born en Lanaye (2 uur oponthoud maar geen respons op ons verzoek voor een verplicht vignet of reiscode) arriveren we uiteindelijk om ca. 21.00 in de haven in het centrum van Luik.
De poort is op slot dus we kunnen er 'niet uit. Tot een jongeman wuift en naar ons toe rent. Ontmoet Geoffrey. Hij geeft ons de code van de toegangspoort en stelt ons voor aan zijn echtgenoot, Francois, waar hij al 17 jaar mee getrouwd is. Zij nemen ons al kletsend (in het Engels) mee naar het centrum. Super gezellig en zo sluiten we deze shitdag toch nog heel gezellig af. We wisselen nog even telefoonnummers uit voor als zij richting Thorn varen. Na het nuttigen van een portie Belgische frieten (durf hier geen 'Vlaamse frieten' te zeggen) met een 'Boulet de Liege avec sauce Lapin' (heeft niets met konijn te maken) lopen we via een omweg terug naar de boot en gaan vrij snel slapen

Haven LuikIOld & newLe Boulet de Liege avec sauce de lapinAfgebrand

1. Kirsten:
    29 juni 2023
    Wat leuk, een blog! Ben benieuwd naar jullie avonturen. Het begon in ieder geval anders dan gepland, hopelijk de rest van de reis meer volgens plan, of dan in ieder geval in positieve zin anders dan gepland 😉
  2. Marion Franken:
    30 juni 2023
    Och wat leuk om te lezen hoop dat alles verder volgens plan verloopt. Fijne vakantie